Το θέμα, που πρώτο το paseges.gr έθιξε, την εξαίρεση των αγροτικών αυτοκινήτων από το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο τέθηκε σε εφαρμογή από την περασμένη Δευτέρα, έθεσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης, σε συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου.
Όπως έγραψε το paseges.gr, έκπληξη προκαλεί σε παράγοντες της αγοράς αλλά και στους ίδιους τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους, η εξαίρεσή τους από την δυνατότητα –σε εποχές δύσκολες όπως οι σημερινές – να επωφεληθούν από το μέτρο ώστε να εκσυγχρονίσουν ένα βασικό εργαλείο της εκμετάλλευσής τους, όπως είναι το αγροτικό αυτοκίνητο.Με έκπληξη οι αγρότες πληροφορούνται ότι δεν μπορούν να αποσύρουν το παλαιό τους αγροτικό αυτοκίνητο, ενώ την έκπληξή του επίσης δηλώνει μιλώντας στο paseges.gr, μεγάλος εγχώριος «παίκτης» της αγοράς αυτοκινήτου. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε στο αμέσως επόμενο διάστημα, να συμπεριληφθούν και οι αγρότες στους εν δυνάμει δικαιούχους για συμμετοχή στο πρόγραμμα της απόσυρσης. Παρέμβαση για το θέμα έκανε με σχετική ερώτηση στη βουλή και η βουλευτής του Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου.
Θυμίζουμε ότι το όφελος για τον καταναλωτή είναι από 300 έως 2.800 ευρώ, ενώ παράλληλα οι εταιρείες προσπαθούν να δελεάσουν τους υποψήφιους αγοραστές με επιπλέον προσφορές.
Η διαδικασία της απόσυρσης θα διαρκέσει έως τις 20 Δεκεμβρίου 2011, ενώ προϋπόθεση είναι να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011 καθώς και τυχόν οφειλές προηγούμενων ετών.
Το όφελος για τον καταναλωτή αυξάνεται ανάλογα με τον κυβισµό του νέου µοντέλου που θα επιλέξει να αγοράσει.
Στα ΙΧ έως 900 κυβικά εκατοστά θα γλιτώσει μέχρι 300 ευρώ, στην κατηγορία από 901 έως 1.400 κ.εκ. το µέγιστο όφελος φτάνει τα 960 ευρώ, στα 1.401 έως 1.600 κ.εκ. η τιµή του καινούργιου αυτοκινήτου µειώνεται έως 1.430 ευρώ, µεταξύ 1.601 και 1.800 κ.εκ. η μείωση ανέρχεται έως 2.100 ευρώ και από 1.801 έως 2.000 κ.εκ. ο αγοραστής γλιτώνει έως 2.800 ευρώ.
Για παράδειγμα, για απόσυρση και αγορά ΙΧ 1.200 κυβικών, χονδρικής αξίας 9.000 ευρώ και λιανικής γύρω στα 12.000 ευρώ, το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται ως 12% Χ 9.000 ευρώ = 1.080 ευρώ.
Άρα, το όφελος είναι 6.000 Χ 12% =720 ευρώ και θα πληρωθεί τέλος 360 ευρώ (3.000 Χ 12%).
Σε απόσυρση και αγορά ΙΧ 1.600 κ.εκ. χονδρικής αξίας 15.000 ευρώ και λιανικής γύρω στα 22.000 ευρώ, το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται ως 15.000 Χ 30%=4.500 ευρώ.
Έτσι, το όφελος είναι το 65% του τέλους μέχρι 11.000 ευρώ, δηλαδή όφελος = 65% (11.000 Χ 30%) =65% 3.300 = 2.145 ευρώ, δηλαδή θα πληρώσει τέλος 2.355 ευρώ.
Η εργοστασιακή αξία των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπολογίζεται ανάλογα με την «ηλικία» τους, συγκριτικά με την αρχική τιμή.
1) Για τον πρώτο χρόνο, η μείωση θα ανέρχεται σε 1,30% για κάθε μήνα κυκλοφορίας, για τον δεύτερο σε 0,70% και για τον τρίτο χρόνο σε 0,50%
Για τα πέντε επόμενα χρόνια, η μείωση είναι 0,40% για κάθε μήνα κυκλοφορίας., για τα τρία επόμενα χρόνια 0,30%, για τα δύο επόμενα χρόνια 0,20% και για τα επόμενα χρόνια, η μείωση θα ανέρχεται σε 0,10% για κάθε μήνα κυκλοφορίας.
Σημειώνεται ότι εκτός από την απόσυρση, εισαγωγείς και έμποροι αυτοκινήτων προχωρούν σε επιπλέον προσφορές, προκειμένου να δελεάσουν τους αγοραστές.
Αλέξανδρος Μπίκας
mpikas@paseges.gr
ΠΗΓΗ: ΠΑΣΕΓΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου