Κυριακή 5 Ιουνίου 2011

Καλλιέργεια ροδιάς «Επενδυτική ευκαιρία ή άλλη μια φούσκα»


Το παρακάτω μήνυμα μου το έστειλε ένας αναγνώστης του ΑΓΡΟΤΟΠΟΥ. Έχει ενδιαφέρoν, διαβάστε το και οι παρατηρήσεις μου στο τέλος!

Κύριοι καλησπέρα,
Έχω 480 δέντρα ροδιές στα πεδινά του Ν. Σερρών τα οποία έχουν καταστραφεί από την παγωνιά (λένε)!
Ενημερώθηκα από τον γεωπόνο της εταιρίας  τhessa - που έχω συμβόλαιο ο οποίος επισκέφθηκε το χωράφι μετά από 1 μήνα τουλάχιστον μετά από καυγά γιατί αξίωνε 40 ¤ για την επίσκεψη -  ότι την ίδια καταστροφή έπαθαν ροδιές σε όλα τα πεδινά κτήματα ανά την Ελλάδα από την Μακεδονία έως τη Θήβα.
Μήπως φταίει κάτι άλλο που δεν γνωρίζουμε? Τα δέντρα ήταν 4 ετών και πέρυσι τον Οκτώβριο πήραμε μία μικρή παραγωγή, οπότε φέτος θα ήταν η χρονιά της μεγάλης παραγωγής.
Στην ερώτησή μου "και με την επένδυση τί κάνουμε? Πήρα την εξής ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ίσως χρειαστεί να τις ξηλώσετε από το χωράφι & να ζητήσετε αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ! ..και πως αν κάποιος ζητούσε να καλλιεργήσει ροδιές σε πεδινά κτήματα δεν θα του το πρότεινε!!
...και ρωτάω? έπρεπε να χαθούν οι επενδύσεις ορισμένων τολμηρών για να προκύψει το συγκεκριμένο συμπέρασμα?? Γνωρίζετε κάτι για τις καταστροφές ροδιάς φέτος?  Μπορούμε να αναδείξουμε το θέμα μέσα από το site σας και να μην λέμε μόνο για τις ευεργετικές ιδιότητες του χυμού αλλά και τα σοβαρά προβλήματα της καλλιέργειας και ειδικότερα της συμβολαιακής καλλιέργειας με τις εταιρίες που υπόσχονται λαγούς με πετραχείλια??

Φιλικά
Μπάμπης Χατζάκος

ΑΓΡΟΤΟΠΟΣ: Το θέμα έχει ενδιαφέρoν και θα ήθελα να το αναδείξω, μιας και στην περιοχή μου (Άρτα) έχει εντοπιστεί το ίδιο πρόβλημα στην καλλιέργεια της ροδιάς. Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν οφείλεται η καταστροφή των δέντρων στον παγετό, διότι στην περιοχή μου την χρονιά που μας πέρασε δεν έκανε παγετό, και να σημειώσουμε ότι η ροδιά αντέχει σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Ατεκμηρίωτη επιστημονική άποψη που γνωρίζω ως αίτιο για την καταστροφή του φυτού είναι ένα σκουλήκι που τρώει τον κορμό του δέντρου και δεν υπάρχει μάλιστα αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Το πρόβλημα όμως είναι αλλού. Πώς τέτοιες καλλιέργειες χωρίς γνώσεις και σχεδιασμό έχουν πάντα το ίδιο αποτέλεσμα! Καταλήγουν σε απάτη! Τι εννοώ με τον όρο απάτη; Απάτη είναι το σχέδιο των εταιριών, των φυτοριούχων και των γεωπόνων για να πλουτίσουν εις βάρος των πειραματόζωων της γεωργίας. Καλό θα είναι λοιπόν, γιατί είμαι θετικός σε νέες ανταγωνιστικές καλλιέργειες, να γίνονται αλλά με μέτρο. Δηλαδή καλό θα είναι να καλλιεργούμε μικρές εκτάσεις, να βλέπουμε την πρόοδο της καλλιέργειας και αν βεβαιωθούμε ότι όλα έχουν καλώς, επεκτείνουμε την καλλιέργεια γνωρίζοντας πλέον και το αποτέλεσμα. Αυτά έχω να πω, εφιστώ την προσοχή και εύχομαι να έχω βοηθήσει τον φίλο αναγνώστη με τα γραφόμενα μου.

4 σχόλια:

γιαννης είπε...

Η ροδια δεν αντεχει σε πολυ χαμηλες θερμοκρασιες. Αν ξεραθει το υπεργειο τμημα του φυτου ομως, συνηθως την επομενη ανοιξη αυτο ξαναβλαστανει και δημιουργειται καινουργιο φυτο αρκετα γρηγορα. Πρεπει να ψαχνουμε στην περιοχη που θελουμε να φυτεψουμε, αν υπαρχουν αγριες ροδιες. Αν οχι, τοτε μαλλον θα κανει πολυ κρυο το χειμωνα και δεν θα πετυχουν εκει.

Ανώνυμος είπε...

Μηπως πρεπει να καλλιεργουνται εγχωριες ποικιλιες και οχι ξενες?

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ. ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΗΣ ΡΟΔΙΑΣ ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ. Η ΡΟΔΙΑ ΑΝΤΕΧΕΙ ΕΩΣ -12 ΑΛΛΑ ΒΕΒΑΙΩΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΛΥΚΟΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΤΟΜΗ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΣΟΚ. ΠΕΡΥΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΓΛΥΚΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΕΙΧΑΝ ΧΥΜΟΥΣ ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΞΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ. ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΟΛΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΑ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΟ -6 -5 ΤΗΣ ΚΑΘ. ΔΕΥΤΕΡΑΣ. ΕΓΩ ΑΠΟ ΤΑ 480 ΔΕΝΤΡΑ ΕΧΑΣΑ 85 ΑΛΛΑ ΦΡΟΝΤΙΖΟΝΤΑΣ ΕΓΚΑΙΡΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΩ ΠΑΡΑΦΥΑΔΕΣ ΦΕΤΟΣ ΑΝ ΟΛΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ -ΒΕΒΑΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ. ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ "ΣΚΟΥΛΗΚΙ". ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΜΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΡΥΠΑ ΤΟΝ ΚΟΡΜΟ ΚΑΙ ΑΦΗΝΕΙ ΤΑ ΑΥΓΑ ΤΟΥ. ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΑΓΙΔΕΣ ΠΟΥ ΦΑΝΕΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ ΑΥΤΟ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΙ ΟΤΙ ΣΤΟ ΚΤΗΜΑ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΝΤΟΜΟ (ΖΕΒΖΕΡΑ) ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΡΑΝΤΙΣΜΑ.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΟΛΑ ΚΑΛΑ

Ανώνυμος είπε...

Το ξυλοφαγο εντομο λεγεται Ρεβζερα η κ καπως αλλιως; Με τι σκευασμα ψεκαζετε;Τι εποχη εμφανιζεται συνηθως;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αναγνώστες

 
Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates