Με πτυχίο Νομικής & προϋπηρεσία σε διαφημιστική, ο Γ.Κολιόπουλος είδε το ελληνικό λάδι ως τον «υγρό χρυσό» και εισέβαλε στις αγορές του Χονγκ Κονγκ, της Σιγκαπούρης, του Αμπου Ντάμπι, αλλά και στις πανάκριβες βιτρίνες του λονδρέζικου πολυκαταστήματος «Harrods». Το «λ» ή «Lambda», όπως ονομάζεται το ελαιόλαδο πολυτελείας, πήρε το όνομά του από το αρχικό γράμμα της λέξης «λάδι» και τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε ένα πανίσχυρο brand name, γεγονός που οφείλεται στην προσπάθεια του κ. Γ.Κολιόπουλου να δημιουργήσει ένα προϊόν πολυτελείας σε πανάκριβο gift box, το οποίο θα απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό. Ο ίδιος, ο οποίος δεν έχει βγει ποτέ στο εξωτερικό, κατάφερε μέσω του laptop του να διαδώσει το ελληνικό ελαιόλαδο στις διεθνείς αγορές & να κυριαρχήσει στις βιτρίνες του «Harrods».
Λάδι πολυτελείας. Το πρώτα πράγματα που τραβάνε την προσοχή στο «λ» είναι το μπουκάλι του και η θήκη πολυτελείας. Θα μπορούσε να παραπέμπει σε άρωμα ή σε ένα ακριβό ουίσκι, σε καμία περίπτωση όμως σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο Κρήτης. «Ήθελα να δημιουργήσω ένα κόσμημα στο τραπέζι. Το μπουκάλι είναι χειροποίητο. Ακόμα και η ετικέτα πίσω μπαίνει με το χέρι, όπως και ο φελλός. Ήθελα να φτιάξω ένα προϊόν μαγικό, να σε ταξιδεύει στη γεύση. Έκανα μια έρευνα αγοράς και έμαθα ότι η περιοχή Κριτσά Κρήτης είχε βραβευτεί δύο φορές σε παγκόσμιο διαγωνισμό που διεξάγει το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου για τη χαμηλή οξύτητα που έχει το λάδι της.
Τους προσέγγισα για να συζητήσουμε το πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως τυποποιητές για μένα. Αγκάλιασαν την προσπάθεια και ξεκίνησε η συνεργασία μας. Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη προσπάθεια δημιουργίας ενός ultra premium brand από ελληνικά χέρια με στόχο την παγκόσμια αγορά. Μπορώ να μιλήσω άφοβα για την ποιότητά του, καθώς το «λ» έχει περάσει από επίσημες αναλύσεις. Πήρα, μάλιστα, και ασημένιο βραβείο στο New York Festival, αλλά στοχεύω στο χρυσό».
Είναι το πρώτο λάδι πολυτελείας στον κόσμο, το πρώτο λάδι στο οποίο αναγράφεται η ultra premium κατηγορία του. «Έφερα το premiumization στο λάδι. Η κατηγορία ultra premium δεν υπήρχε, αποφάσισα να το πω εγώ».
Ακόμη, το «λ» είναι το πρώτο ελαιόλαδο που διατίθεται σε λευκή συσκευασία, σε αντίθεση με τα γήινα χρώματα που έχουν οι υπόλοιπες. Είναι το πρώτο σε τόσο ακριβή συσκευασία δώρου παγκοσμίως (€150 ή $180), αλλιώς €41 το μπουκάλι 500 m). Το «λ» αναβαθμίζει 6,5 φορές την προστιθέμενη εξαγώγιμη αξία του ελλ. ελαιολάδου στο εξωτερικό. Lambda είναι η προστιθέμενη αξία που δεν δίνει η Ελλάδα στον εαυτό της. Η Ferrari, για παράδειγμα, είναι παράλογα ακριβή, όμως ο Ιταλός δεν αναρωτιέται ποτέ γιατί είναι ακριβή. Η Ferrari “σηκώνει” όλα τα ιταλικά αυτοκίνητα -και τη Fiat και την Alfa Romeo και τη Lancia- και ο Ιταλός ζητάει παραπάνω εξαγώγιμα».
«Lambda», είναι το πρώτο λάδι που δεν φτιάχτηκε από ελιές, αλλά από βιβλία. Είναι καρπός εγκεφαλικής σκέψης. Ήθελε να εξάγει το ελληνικό λάδι με ένα πρωτότυπο και πολυτελές τρόπο και η ιδέα υλοποιήθηκε μέσω του υπολογιστή. Έγινε το πρώτο λανσάρισμα και ήρθε το πρώτο παγκόσμιο δημοσίευμα στο Wallpaper, που είναι η επιτομή του design. Ο διανομέας μου στην Αγγλία κατάφερε εν μέσω ύφεσης-2007 να το βάλει, παρόλο που υπήρχαν και άλλα λάδια στην Αγγλία.
Ξεκίνησα μόνος μου με δικά μου κεφάλαια, γιατί αν ζήταγα επιδότηση για κάτι τόσο καινοτομικό θα ήταν μάταιο. Και τα προβλήματα δεν άργησαν. Είχα τον πρώτο μου δισεκατομμυριούχο πελάτη από το Μπέβερλι Χιλς και παρήγγειλε online. Πάω στην εφορία να ζητήσω να μου επιτρέψουν να λειτουργήσω κανονικά. «Από το διαμέρισμά σου αποκλείεται να πάρεις λιανικό», μου είπαν. Μου την έδωσαν μετά 2 μήνες.
Θα έπρεπε η πολιτεία κάθε 2-3 μήνες θα φροντίζει εξωστρεφείς επιχειρήσεις που φτιάχνονται με 3.000 € και αγοράζει την ιδέα ο ξένος». www.speironcompany.com
Ο κ. Γ.Κολλιόπουλος μέσω της εταιρίας του Speiron, εκτός από το κλασικό μπουκάλι «λ», λανσάρει το πρώτο υπογεγραμμένο ελαιόλαδο στον κόσμο.
Ο αγοραστής το παραγγέλνει με την υπογραφή του σε μεταξοτυπία, ενώ περικλείεται σε χειροποίητη κασετίνα από λευκό λακαρισμένο μασίφ ξύλο, με δύο πλακέτες λευκόχρυσου σε αριθμημένο μπουκάλι. (μου το έστειλε ο Στέφανος. σσ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. Μπορούμε …)
Δημήτρης Μιχαηλίδης
Λάδι πολυτελείας. Το πρώτα πράγματα που τραβάνε την προσοχή στο «λ» είναι το μπουκάλι του και η θήκη πολυτελείας. Θα μπορούσε να παραπέμπει σε άρωμα ή σε ένα ακριβό ουίσκι, σε καμία περίπτωση όμως σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο Κρήτης. «Ήθελα να δημιουργήσω ένα κόσμημα στο τραπέζι. Το μπουκάλι είναι χειροποίητο. Ακόμα και η ετικέτα πίσω μπαίνει με το χέρι, όπως και ο φελλός. Ήθελα να φτιάξω ένα προϊόν μαγικό, να σε ταξιδεύει στη γεύση. Έκανα μια έρευνα αγοράς και έμαθα ότι η περιοχή Κριτσά Κρήτης είχε βραβευτεί δύο φορές σε παγκόσμιο διαγωνισμό που διεξάγει το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου για τη χαμηλή οξύτητα που έχει το λάδι της.
Τους προσέγγισα για να συζητήσουμε το πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως τυποποιητές για μένα. Αγκάλιασαν την προσπάθεια και ξεκίνησε η συνεργασία μας. Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη προσπάθεια δημιουργίας ενός ultra premium brand από ελληνικά χέρια με στόχο την παγκόσμια αγορά. Μπορώ να μιλήσω άφοβα για την ποιότητά του, καθώς το «λ» έχει περάσει από επίσημες αναλύσεις. Πήρα, μάλιστα, και ασημένιο βραβείο στο New York Festival, αλλά στοχεύω στο χρυσό».
Είναι το πρώτο λάδι πολυτελείας στον κόσμο, το πρώτο λάδι στο οποίο αναγράφεται η ultra premium κατηγορία του. «Έφερα το premiumization στο λάδι. Η κατηγορία ultra premium δεν υπήρχε, αποφάσισα να το πω εγώ».
Ακόμη, το «λ» είναι το πρώτο ελαιόλαδο που διατίθεται σε λευκή συσκευασία, σε αντίθεση με τα γήινα χρώματα που έχουν οι υπόλοιπες. Είναι το πρώτο σε τόσο ακριβή συσκευασία δώρου παγκοσμίως (€150 ή $180), αλλιώς €41 το μπουκάλι 500 m). Το «λ» αναβαθμίζει 6,5 φορές την προστιθέμενη εξαγώγιμη αξία του ελλ. ελαιολάδου στο εξωτερικό. Lambda είναι η προστιθέμενη αξία που δεν δίνει η Ελλάδα στον εαυτό της. Η Ferrari, για παράδειγμα, είναι παράλογα ακριβή, όμως ο Ιταλός δεν αναρωτιέται ποτέ γιατί είναι ακριβή. Η Ferrari “σηκώνει” όλα τα ιταλικά αυτοκίνητα -και τη Fiat και την Alfa Romeo και τη Lancia- και ο Ιταλός ζητάει παραπάνω εξαγώγιμα».
«Lambda», είναι το πρώτο λάδι που δεν φτιάχτηκε από ελιές, αλλά από βιβλία. Είναι καρπός εγκεφαλικής σκέψης. Ήθελε να εξάγει το ελληνικό λάδι με ένα πρωτότυπο και πολυτελές τρόπο και η ιδέα υλοποιήθηκε μέσω του υπολογιστή. Έγινε το πρώτο λανσάρισμα και ήρθε το πρώτο παγκόσμιο δημοσίευμα στο Wallpaper, που είναι η επιτομή του design. Ο διανομέας μου στην Αγγλία κατάφερε εν μέσω ύφεσης-2007 να το βάλει, παρόλο που υπήρχαν και άλλα λάδια στην Αγγλία.
Ξεκίνησα μόνος μου με δικά μου κεφάλαια, γιατί αν ζήταγα επιδότηση για κάτι τόσο καινοτομικό θα ήταν μάταιο. Και τα προβλήματα δεν άργησαν. Είχα τον πρώτο μου δισεκατομμυριούχο πελάτη από το Μπέβερλι Χιλς και παρήγγειλε online. Πάω στην εφορία να ζητήσω να μου επιτρέψουν να λειτουργήσω κανονικά. «Από το διαμέρισμά σου αποκλείεται να πάρεις λιανικό», μου είπαν. Μου την έδωσαν μετά 2 μήνες.
Θα έπρεπε η πολιτεία κάθε 2-3 μήνες θα φροντίζει εξωστρεφείς επιχειρήσεις που φτιάχνονται με 3.000 € και αγοράζει την ιδέα ο ξένος». www.speironcompany.com
Ο κ. Γ.Κολλιόπουλος μέσω της εταιρίας του Speiron, εκτός από το κλασικό μπουκάλι «λ», λανσάρει το πρώτο υπογεγραμμένο ελαιόλαδο στον κόσμο.
Ο αγοραστής το παραγγέλνει με την υπογραφή του σε μεταξοτυπία, ενώ περικλείεται σε χειροποίητη κασετίνα από λευκό λακαρισμένο μασίφ ξύλο, με δύο πλακέτες λευκόχρυσου σε αριθμημένο μπουκάλι. (μου το έστειλε ο Στέφανος. σσ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. Μπορούμε …)
Δημήτρης Μιχαηλίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου